Medicinska produkter avsedda för ett syfte fungerar bättre i andra

I fallet när det kommer till narkotikaklassad medicin så vill gärna läkare ta åt sig äran genom att tala om dom som att dom visste mer än människor som faktiskt tagit dom. Inte en eller två gånger, utan i flera år utan läkarens tillåtelse eller hjälp. Dom där jävla läkarna borde se oss "pill popers" som något att lära ifrån. Dom tillverkar mediciner i vissa syften, men det finns dom människor som inte passar in i beskrivingen men där substansen får dom att fungera som vanligt.
 
Jag har mina egna exempel som imovane/zopiclone. En nyligen narkotiklassat medel, men som fungerar som best för mig på morgonen, även fast den är avsedd för att ta i samband med att man ska sova. Allt är individuellt, även när det gäller mediciner och vill ingen läkare hjälpa en med ens faktiska problem utan dansar som en jävla råtta runt ämnet, vad ger dom då oss för alternativ. Vi säger sanningen, men får ingenting som vi vet hjälper oss och så undrar läkare/psyk varför man inte söker hjälp när man behöver det? Jo, för enligt mig själv så handlar inte medicinsk hjälp om att bli analyserad och konstanterad opålitlig och därför får jag inte ett jävla dugg av det jag vet att jag behöver när jag trots det "missbrukat" olika substanser i nästan 10 år och därför borde vara expretis på min egen kropp och vilka substanser jag behöver för att fungera.
 
Men det är klart att det finns den desperata kvoten, precis som människor i alla yrken och situationer. Som är desperata och gör av som helst för att.. vadå.. fungera. Såna som robbar banken, våldtar kvinnor med pengar. Men det är också vad dom är, desperata utan pengar.
 
Min lillasyster sa en gång, när vi diskuterade legaliseringen vad gäller alla droger, då sa hon; men jag har inte lust att bli antastad av en tjackad man/person på stan.
Varpå jag svarade; varför skulle det vara mer acceptabelt av en påtänd man än en full man? Att legalisera innebär inte att det är ok att bryta lagen, men vi har en rättighet och det är att bestämma över våra kroppar. Och för att inte tala om alla maffior som livnär sig på att sälja droger och hur det finansierar, dvs avlönar, folk att bli skjutna och allat annat som kommer med ett kriminellt liv. Så länge droger finns och är olagliga, desto större maffior och liv förlorat. Statistik kommer i ett annat inlägg.
 
Och glöm inte det: alla människor som haft med andra påverkade människor att göra, finns i två grupper (egentligen tre) och dom blir helt emot droger, eller så blir dom för droger och så har vi de naturella som tycker varken eller. Jag klandrar inte dom som är emot eller t.om. hatar droger. Dom har säkert sina anlednigar att göra det. Så jag respekterar det. Det är synd bara att människor som har varit med om trauma och valt droger som ett sätt att copa inte kan få samma respekt tillbaka. Det finns många rövhål, och dom flesta idioter har inga problem med droger, men att vara psykotiskt eller störd i huvudet från första början, och droger tippar dom över kanten, är det drogens fel eller hade de möjligtvis inte gjort något förr eller senare?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0