Huset som Gud verkligen glömde

Natten vi flyttar in börjar med att vi träffar en tjej hemma hos en kille vi köpte tjack av för att få orken att flytta den natten. Det är första gången vi träffar henne och vi bondar direkt. Jessica kom att ha en betydande roll i mardrömshuset. Hon hjälper oss med att bära de grjejer vi lyckades få med oss från Ronnys brors lägenhet, tack vare att hans mamma gick in där och hämtade det hon visste var vårt.
 
Vi kommer till Kristianstand och möter en kille Jessica väntar på. Det visar sig att han bor dit vi ska och visar vägen dit. Det var långt. Det var tungt. Det var kallt. Alla verkar vara på utflykt, jag är bara frusen och trött, trots allt tjack i min kropp. Vägen blir ännu längre av att allt ska undersökas på vägen som typiskt tjackpunderi brukar sluta i.
 
Äntligen kommer vi fram och äntligen hr vi ett eget ställe. Vi har ingenting förutom våra kläder och i rummet står en säng och ett bord. Hyresvärden hade varit snäll och köpt en kudde och ett täcke, men det var allt vi hade. Jag brydde mig inte mycket utan är lättad att vi nu har en dörr att stänga om oss. Men detta skulle visa sig inte betyda nånting. Att få vara ifred skulle visa sig inte finnas på kartan,
 
Vi delade detta hus med ungefär 10 andra missbrukare. Ett par av dom vara alkoholister och ofarliga, men resten gick på tjack och piller dygnet runt och har psykoser till och från hela tiden. Jag pundade som minst under tiden i huset och var för det mesta klar och fick se på när andra flippade ur. Men det var inte förrän snubben var flickväns piller jag tagit emot flyttade in i huset som den riktiga misshandeln började. Det var då folk började knacka på dörren på nätterna och öppnade man inte så hörde man skälsord som jävla fitta osv när dom gick därifrån.
 
Min första omgång med stryk fick jag av en tjej som bankade på dörren en morgon och krävde Ronnys adhd-mediciner. Ronny hade lånat en cykel som blev stulen och den här tjejen och hennes kille bötade Ronny med att ge sin medicin så länge som det skulle passa dom som avbetalning istället för att kräva en ny cykel. När hon bankade på dörren med en massa hot och grejer så fick jag tillslut nog och bad bruden att sluta äta piller. Då for min dörr upp och in kommer hon, hoppar upp i sängen där jag ligger under täcke naken utan en chans att försvara mig, hon hon står över mig och drar mig i håret och bänder mina fingrar. Och jag som hade problem med händerna just då kunde inte använda händerna på flera dagar. 
 
Den värsta misshandeln var samma natt som huset brann ner. Vid 21 på kvällen ligger jag och Ronny i våra rum och försöker sova. Vi mår dåligt och har avtändning båda två när det knackar på dörren. Ronny går upp i fillingar, mäkta irriterad, öppnar dörren och får då kravet att plocka fram två ficklampor man hade fått för sig att vi hade. När Ronny, irriterad, under vilka ficklampor dom snackar om eftersom vi ligger på vårt rum hela dagarna och lånar ingenting av någon pgaa just sånt här. Då hör vi hur det dundrar i trappen och in kommer psykopaten tillsammans med husets 3 andra killar som bodde där och jag bara hör hur Ronny skriker av smärta och ber för sitt liv att få dom att sluta. Jag ligger naken i sängen och kan inte göra nånting och jag ligger och skriker och gråter och ber för mitt liv att snälla sluta slå på honom. Då kommer psykopaten och sätter sig bredvid mig, medan de andra tre fortfarande slår på Ronny, han lägger armen om mig och säger; Ser du Carro, är det verkligen en sån här kille du vill vara tillsammans med, som utsätter dej för det här? Han menade alltså att det var Ronnys fel att jag fick se honom bli misshandlad. 
 
Det som skulle vara något genomgående genom resten av min tid där nere. Hur skiten jag fick se hända Ronny var antingen mitt fel eller hans eget fel. Dom lyckades många gånger vända oss mot varandra för tillslut började Ronny tycka att mycket som hände var mitt fel för dom hade inte gjort det om inte jag var där. Vad jag gjorde, vet jag inte. Jag tog emot 7 piller av en pillertrillande tjackpundare som dessutom var sociopat och mytoman. Men folk väljer och tro på historier som kommer från den här bruden. Och den farligaste, psykopaten som lyssnar på henne.
 
Dom avslutar misshandeln med att slå sönder hela rummet och krossa en melon över huvudet på Ronny. Ronny är i chock, jag virar in honom i handdukar och bäddar ner honom för det enda han säger är att han fryser. Han har ett jack i huvudet som blöder och jag är rädd att han ska dö. Vi somnar och vaknar så småningom av att brandlarmet går. Fortfarande i chock säger jag bara att jag går och lägger mig igen. Cold turkey, paralyserande ångest och chock. Jag hoppades nästan brinna inne och få ett slut på eländet. Men när jag hör Ronny ropa nedanför så rycker jag till mig hans jacka, tar en filt och springer ut för att se hur hela huset är övertänt och står i lågor.
 
Äntligen kom vi därifrån.
 
Livet som hemlös efter att ha blivit av med en lägenhet hos en privat hyresvärd kommer i nästa inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0