Kortsiktig framtidsplan

Det är spikat nu. Jag ska till ett stödboende i Kristianstand som heter Boendebasen. Förra gången jag bodde där så gick det inte alls bra. Efter två veckor knappt så blev vi utskickade tack vare att jag slarvade med medicinerna. Det var så vi hamnade på gatan andra gången på det året jag var hemlös. Men trots det så känns det bra och tryggt att komma dit.
 
Man låser in sina mediciner i ett skåp som är nere hos personalen. Man lämnar urinprov en gång i veckan. Och på en vecka kan man fula hur många ggr som helst eftersom det mesta sitter i upp till fyra dagar, men nu kommer jag pissa två gånger i veckan på laro med. Och skulle jag vara positiv så åker jag ut på gatan igen.
 
Allt blir bättre såhär. LARO i Kristianstad erbjuder ju också olika typer av stöd och behandling som jag kommer ta tillvara på. Och så har jag bestämt mig för att börja arbeta så jag kan börja betala av mina skulder. Försörjningsstöd är jag redan inskriven hos och där får jag 4000 i månaden utöver hyran för stället. 
 
Jag har mycket att se fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0