Mitt liv i rim

 
Soc invaderade mammas och mitt liv redan från födseln
Fick mig att tidigt hata vuxna för dom behandlade oss som gödsel
Man påstår ofta att det ingenting behöver vara som det är
Försök förändra mina tankar om livet för det är dom som förstör och förtär
 
Majoriteten och dens etik försöker bestämma över ens tycke
Men hur ska man orka va moralisk när myndigheter har rätten att bestämma åt en så mycket?
Jag väljer hellre att behålla allt här inne
Borta från förintelsen, djupt begravt i mitt inre
 
Jag vet mer än folk tror, jag är inte dum
Bara för att jag inte talar, så är jag inte stum
Jag tittar ofta bort och vänder andra kinden till
Men bara för att jag inte vill se, så betyder det inte att jag är blind
 
Hämndens timmar har etsat sig fast här under
Jag drunknar i hatiska känslor vissa stunder
Ibland blir jag så jävla lätt arg att jag hade kunnat slå på andra
Vilken lättnad för stunden, men straff i framtiden det skulle framkalla
 
 Kommer du ihåg mamma? Hur jag tyckte alla var dumma?
Jag glömmer aldrig dina helande ord, "Jag älskar dej, gumza"
Men nu handlar allt om hur man ser ut, polerar eran yta
, Barndomen växer man ifrån, men att vara vuxen är nåt som aldrig slutar
 
 
Ingen lyssnar när du vill dela med dej av din kamp
Dom bara väntar på sin tur att prata, det är vad som är sant
Känner mig rutten inom och med tiden kommer det synas utanpå
När vi ligger inför döden, det är då kommer vi förstå
 
Erfarenhet och visdom gör en medveten om sin rätt att finnas till
Erfarenhet har hjälpt mig att vända ryggen åt er som inte fattar att jag inte vill
Ha tankar som att om jag sätter mig och håller andan lite till
Så förhoppningsvis jag kanske dör så som jag vill
 
Då skulle jag bli av med allt trassel i mitt nervsystem
Skona min omgivning från alla mina problem
Varje dag är ett dilemma om jag ska orka fortsätta
Men inser jag at inga tårar eller blod som kommer skvätta
 
Ingen förklaring
Bara borta utan förvarning
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0