Hinka kaffe och kedjeröka

Jaha... Då har vi varit och tittat på valpar i helgen och umgåtts med svärföräldrarna. Igår drack vi till och med lite vin och ett tag där blev jag lullig. Så jävla lättpåverkad. Men jag förstår inte längre grejen med att supa. Man blir bara trött eller odräglig. Hur som helst, så bli man någon annan än sig själv. Och även om man blir en rolig person, så är det ju fortfarande inte du, om du inte var rolig redan innan. Närru. Jag kan knappt förstå vilken partyprisse jag själv varit en gång i tiden, eller varför.
 
För att "känna", kanske. Gemenskap. Fylla. Eller kanske just känna ingenting.
 
Negativt
Jag har tänkt länge och väl på utseendefixering. Jag har kommit fram till att det inte finns någon mer utseendefixerad person än jag. Den fixeringen är dock enbart riktad till mig själv. Jag är lite fascinerad av hur man från den ena dagen till den andra kan tycka att man ser ok ut, för att i nästa sekund bara avsky det man ser. Tycka att den fula jäveln som står där är fan inte jag. 
 
Jag hatar att gå genom folkmassor och skämmas över mig själv. Tänker att alla spyr efter att jag gått förbi. Pratar om mig resten av dagen som den där "äckliga jäveln som gick förbi där och då". Jobbigt speciellt när jag  inte tycker så om mig själv, för det mesta. Men det är då man ska komma ihåg att man inte är andras känslor, och man är inte sina egna känslor heller. Kom ihåg det...
 
Förföljelsemani på hög nivå.
 
Och så har jag prestationsångest som fan. Jag har haft tre stora skolarbeten som skulle varit klara i torsdags. Men istället har jag suttit och spelat angry birds. Jävla fågel! Vilket slöseri med liv egentligen, att sitta som i psykos och kunna köra samma bana i en timme för att man ska ha sina tre jävla stjärnor liksom. Tänk vad mycket man hade kunnat uträtta på den tiden som hade haft en mening. Men men... Ska man tänka så hela tiden så blir man väl dum i huvudet för det istället.
 
Positivt
Vi ska ha den där hundvalpen. En liten amstaff-flicka. Svärmor är inte glad. Alla jävla rykten och fördomar om dessa stackars hundar som egentligen är så goa och snälla. Vi har läst på ordentligt och det finns nog ingenstans där man inte påpekar vilken bra familjehund det är. Amstaff är den sista rasen du ska skaffa om du vill ha en vakthund. Så det ska nog gå att ändra på dessa förutfattade meningar. Det ska bli brukshundsklubb och framförallt en anledning att komma ut och göra något. Jag vet att det kommer funka. För jag behöver någon att slösa kärlek på och som får mig att tänka på något annat än bara mig själv.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0