Varför övergav du mig?

Du lovade att det alltid skulle vara vi. Oavsett vad skulle du alltid i slutändan tro på mitt ord no matter what others say. Vi var ju överens om det. Att inte låta någon eller något få sära på oss. Du hade varit otrogen. Jag var otrogen. Men vi lovade varandra att inte ens det skulle låtas komma emellan. Jag förlåt dej pga mina egna brister.

Men det är väl det som är problemet. Du kan inte reflektera över hur dina egna handlingar påverkar andra människor. Varför skulle jag annars gå iväg gråtandes med bruden du knullat medan hon tröstade mig.

Jag förstår om jag har gjort ditt liv till ett helvete där nere. Jag hadedej på ett halster, av ren omtanke. Jag orkade inte få se dej få stryk mer och jag aldrig gjort något för att förtjäna att se dej få bli misshandlad. Men alla som var med och slog gjorde det använde mitt namn och menade på att det ni inte kunde göra mot mig som tjej fick Ronny ta. Ni visste att Ronny var så korkad. För ni känner honom och vet att han inte är Bright.  

Men ni var allt utom hans vänner. Vänner slår inte vänner pga deras brudar. Vänner uppmuntrar inte en kille göra slut för han är inte sig själv. Ibland är att vara sig själv kanske inte bra för en. Han hade aldrig så lite skulder som när jag var där.
Min moral var att aldrig låna helt helst. Men i nödfall men då måste man ha en bra deal och man slutar inte svara i luren för man inte kan hålla den delen. Och så länge pengar finns så köper man inget förrän skulden är betald.

Jag tror nog ni där fick en skev bild av mig för jag var psykotisk och kunde inte riktigt visa och stå för vem jag var. Och oftast när jag höll en deal så lät jag Ronny få cred för den. 

Jag ville verkligen ditt bästa Ronny. Och det var värt alla tjafs om pengar och vad det skulle användas till för jag vågar inte tänka på vad för skit du sitter i nu med brottsliga nätter och ditt sätt att krita här och var.

Men jag inser också att all skit jag fick stå för som egentligen aldrig berörde mig egentligen, men som jag varken ville eller tänkte sätta någon annan för, den är inte du värd för hade du uppskattat och sett vad jag offrat för dej så hade du inte hatar mig.

Mitt goda överstiger mina misstag precis som jag förlåt ditt misstag för din godhet överstiger det. Men nu har du som du vill ha det. Du kan skylla alla dina fel på mig och spela på offerkoftan om hur kuvad du var.

Har du berättad hur kuvad jag var? Hur jag var inte den Carro jag brukar. Försökte du få någon att förstå hur jag mådde i vårt hem som uteliggare och beroende av helt olika substanser men båda ville ha av det den andre var beroende också. Berätta du om min psykos och hur fittig du kunde va som mest när jag behövde din trygghet som mest?

Tvivlar på det. Du vinklar sanningen till din fördel i precis allt annat. Är det någon du är lojal emot så är det personen med påse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0